FB

EPK je spodbuda k oblikovanju novih programov

Jul 19, 2024 | Regija

LoadingShrani za kasnejše branje.

V regiji EPK morajo oblikovati kvaliteten regijski produkt, kar avtomatsko pomeni sodelovanje med turističnimi ponudniki ob rekah Soča, Vipava, Nadiža.

Darja Kocbek

Nova Gorica bo v letu 2025 skupaj z Gorico evropska prestolnica kulture (EPK). Za družbo Hit kot najpomembnejšega turističnega ponudnika na destinaciji bo to priložnost, na katero se skupaj z vsemi, ki v regiji delujejo na področju turizma, pripravljajo že dlje časa, pravi vodja prodaje v Hitu Suzana Pavlin.

V Hitu bodo skušali kar najbolje izkoristiti možnost krepitve trženja storitev v segmentu kulturnega turizma. »V letu 2025 si obetamo povečano število nočitev v Hitovih hotelih, kjer sicer že tradicionalno gostimo tako ljubitelje kulturnih in gastronomskih lokalnih posebnosti kot tudi športnike, obiskovalce igralnic in druge prostočasne turiste,« razlaga Suzana Pavlin. Hit se v projekt EPK ne vključuje zgolj kot osrednji ponudnik namestitev, ampak bodo njegovi hoteli in igralniško-zabaviščni centri postali tudi prizorišča za organizacijo razstav in drugih kulturnih dogodkov. »V centru Perla imamo atraktivno spektakelsko dvorano, ki jo bomo lahko namenili tudi za organizacijo koncertov ali spektaklov, ki v Novo Gorico prihajajo v letu 2025,« pojasnjuje Suzana Pavlin.

Čezmejni kolesarski krog bo v letu 2025 predstavljal glavni regijski kolesarski projekt.
Foto: Depositphotos

Na promocijo projekta EPK ter destinacije Nova Gorica se bodo v Hitu osredotočili že v sklopu večjih dogodkov, ki jih to leto prirejajo v centrih igre in zabave. V hotelu Park bodo 30. avgusta pripravili tradicionalni eno gastronomski festival Park Wine Party, ki bo letos posvečen predstavitvi Nove Gorice kot stičišča treh vinorodnih okolišev ter promociji lokalne kulinarike, obenem pa bo poskrbljeno za zabavni program, ki ga bo soustvarjal tudi lokalni glasbeni umetnik.

V novembru bodo organizirali večji poslovni dogodek, kjer bodo na dvodnevnem forumu v sodelovanju z Evropskim združenjem igralnic (ECA) v centru Perla gostili vodilne strokovnjake s področja igralništva. »Tudi to bo odlična priložnost, da pokažemo, kako mesto Nova Gorica in Hitova ponudba skupaj ustvarjata pomembno igralniško-turistično destinacijo,« pravi Suzana Pavlin.

V prvih petih mesecih 2024 je bilo v goriški regiji za 8,2 % nižje število prihodov turistov in za 9,2 % nižje prenočitev v primerjavi z enakim obdobjem 2023. Od tega je bilo za 18 % manj prenočitev domačih in za 6,7 % manj prenočitev tujih gostov. Na znižanje je vplivalo tudi zaprtje smučišča Kanin ter zaprtje nekaterih znamenitosti po lanskih avgustovskih poplavah.
Pripravila Analitika GZS
Dogovorili so se za izvedbo večje oglaševalske kampanje na letališču v Trstu

Posebej jih v Hitu po njenih besedah veseli, da so se v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo (STO) ter Zavodom za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina dogovorili za izvedbo večje oglaševalske kampanje na letališču v Trstu. V sklopu oglaševanja znamke I feel Slovenija s tiskanimi in video vsebinami vabijo turiste k obisku Slovenije, destinacije Nova Gorica in Vipavska dolina ter posebej promovirajo Novo Gorico kot Evropsko prestolnico kulture 2025. V promocijskem videu je nekaj prostora namenjenega tudi oglaševanju Hitove ponudbe kulinarike in zabave.

Hitovi hoteli bodo v času EPK postali osrednja prizorišča za organizacijo razstav in drugih kulturnih dogodkov.
Foto: Hit

»Pri promociji projekta EPK bodo pomagali tudi predstavniki EPK, ki jih bomo v oktobru gostili v Hitovem hotelu Park. Ti bodo goste seznanjali z vsemi aktivnostmi in številnimi dogodki, ki jih v letu 2025 Novi Gorici prinaša Evropska prestolnica kulture ter vabili k obisku širše destinacije v prihodnjem letu. V družbi Hit si z namenom promocije ter ustvarjanja dodane vrednosti za obiskovalce in turiste nenehno prizadevamo za sodelovanje na lokalni ravni in širše. Usklajenost, fleksibilnost in dobra pripravljenost vseh nas bodo ključnega pomena prav prihodnje leto, ko v regiji pričakujemo vsaj milijon dodatnih obiskovalcev,« razlaga Suzana Pavlin.

Povezovanje generira nove produkte

V regiji EPK morajo oblikovati kvaliteten regijski produkt, kar avtomatsko pomeni sodelovanje med turističnimi ponudniki ob rekah Soča, Vipava, Nadiža, razlaga Peter Drakskobler, predstavnik sekcije ponudnikov turističnih storitev na GZS Severno Primorski gospodarski zbornici (SPGZ). To po njegovih besedah pomeni tudi sodelovanje ponudnikov z različnih področij. »Seveda računamo na to, da bo sodelovanje najprej steklo med tistimi, ki že dlje časa sodelujemo v sklopu sekcije. Spodbuda k povezovanju med različnimi področji lahko generira inovativne turistične produkte, ki se jih bo lahko ponujalo tudi po letu 2025,« pravi Peter Drakskobler. Vzpostavljena bodo nova partnerstva med tako imenovanimi »uradnimi partnerji« na turističnem področju. Ponudniki lahko aktivno prispevajo atraktivne in povezane vsebine na projektnem spletnem portalu, kjer so že zbrane pomembne informacije o obisku regije EPK.

Da projekt EPK cilja tudi na področje turističnega gospodarstva, sta po besedah Petra Drakskoblerja nakazala tudi oba razpisa SPF – Sklada za male projekte. »Aktivacija turističnega gospodarstva poteka že drugo leto zapovrstjo, saj gre za veliko spodbudo tudi idejam na turističnem področju tudi preko financiranja izbranih projektnih predlogov. Poleg povečanega obiska in s tem nočitev je to tudi spodbuda k oblikovanju popolnoma novih programov, hkrati pa gre za povečano prepoznavnost regije in s tem njenih najboljših ponudnikov,« pojasnjuje.

Za letošnje leto Peter Drakskobler že lahko reče, da gre pri marsikateremu ponudniku oziroma območju za zahtevno turistično sezono. Sam namreč izhaja iz destinacije Dolina Soče, kjer se soočajo s številnimi izzivi, zato je verjetno marsikdo žal bolj osredotočen na aktualne težave kot na priložnosti, ki jih (šele) naslednje leto ponuja projekt EPK. Prilagoditev ponudbe EPK gre v smeri oblikovanja ali vsaj prilagajanja konkretnih programov in storitev, ki jih lahko ponudijo ob nastopu projekta ter sodelovanja na različnih predstavitvah.

Vipavska dolina je ena od destinacij, na katero bodo vabili k obisku v letu, ko bo Nova Gorica skupaj z Gorico Evropska prestolnica kulture.
Foto: Depositphotos
Splošni cilj projekta je povezava aktivnosti na prostem s področjem kulture

»V mojem primeru to konkretno pomeni oblikovanje kolesarskih programov, ki vključujejo tudi kulturne vsebine in smo jih kot turistična agencija sposobni ponuditi aktivnim gostom regije EPK,« razlaga Peter Drakskobler. V povezavi z omenjenimi kolesarskimi programi so prijavili projektni predlog »Čezmejni kolesarski krog in digitalni kolesarski zemljevid GO! BIKE 2025« na drugi razpis SPF GO! 2025, saj pri prvem z drugimi turističnimi predlogi niso bili uspešni.

Povprečna bruto plača za obdobje prvih štirih mesecev leta je bila v goriški regiji nominalno višja za 6,5 % v primerjavi z enakim obdobjem 2023 (v Sloveniji za 7 %). Povprečna bruto plača je v goriški regiji v prvih štirih mesecih 2024 znašala 2.191 EUR. Po višini se je umeščala na sredino med 12. statističnimi regijami ter je bila za 5,2 % nižja od slovenskega povprečja.
Pripravila Analitika GZS

Iz tega naslova bi lahko po Drakskoblerjevih besedah tudi ostalim v regiji ponudili dostop do pomembnih informacij za kolesarske goste. Projekt namreč nagovarja predvsem skupni izziv trajnostne čezmejne mobilnosti, zato je njegov glavni prispevek na področju mobilnosti in kolesarskega turizma ter povezovanju turističnih ponudnikov v regiji. Splošni cilj projekta je povezava aktivnosti na prostem s področjem kulture, načrtovane spremembe pa so posodobitev regijskih kolesarskih povezav ter vzpostavitev sodobnega digitalnega zemljevida, ki bo skrbel za učinkovito usmerjanje kolesarskih gostov.

Glavni neposredni učinki projekta (tudi po njegovem izteku) so predvsem koristi turističnih ponudnikov, povečan obisk rezidenc in dogodkov, obogatitev destinacijske ponudbe ter zadržanje ciljnega gosta v regiji. »Načrtovani pristop in razlog za potrebo po čezmejnem sodelovanju se skriva v raznolikosti prostora ter že vzpostavljeni krožni kolesarski povezavi. Nadaljnji razvoj kolesarjenja v regiji ima več pozitivnih učinkov, zato je predvidena kapitalizacija pred desetimi leti že vzpostavljenega čezmejnega kolesarskega kroga, ki bo v letu 2025 vsebinsko predstavljala glavni regijski kolesarski projekt,« pojasnjuje Peter Drakskobler.

Povezava sledi rekama Soči in Nadiži, projekt pa združuje dva najpomembnejša regijska turistična produkta. Oblikovane bodo info točke EPK za outdoor goste regije ter mreža specializiranih ponudnikov, ki se bodo konkretno vključili v turistični del projekta in ga tudi intenzivno promovirali med svojimi gosti. Za namene doseganja ciljev projekta bodo izdelali inovativen digitalni zemljevid, ki ga bodo lahko vsi ključni deležniki projekta EPK enostavno vgradili v svoje obstoječe spletne platforme.

Regija se lahko pohvali tudi z bogato kulturno dediščino, ki bo del razvoja trajnostnih turističnih produktov, v katerih se bodo prepletale različne tematike.
Foto: Depositphotos

Inovativni pristop so uporabili pri oblikovanju visoko kakovostnih in raznolikih kolesarskih doživetij z oblikovanimi različnimi »story-lines«, ki bodo predstavljali osnovo za nadaljnji razvoj trajnostnih turističnih produktov, v katerih se bodo prepletale različne tematike (kolesarjenje, kulturna dediščina in okoljska trajnost) in bodo obiskovalcem ponudili dinamičen, poglobljen in privlačen način za spoznavanje bogatih kulturnih vsebin območja, je prepričan Peter Drakskobler.

Knjižnica člankov

  • Knjižnica je prazna!
Loading

Vaši članki so shranjeni v piškotkih vašega brskalnika. Če počistite piškotke, bodo izbrisani tudi shranjeni članki!

Oglaševanje
Copy link